Självhjälp

Det går bra nu

Sitter här och är lite smånervös igen. Vi hade så trevligt i måndags så vi kör en repris idag helt enkelt.

Om jag ska vara helt ärlig så ångrade jag vår dejt idag då ångesten gjorde sig påmind redan igårkväll innan jag skulle gå och lägga mig. En liten sur röst som sa ”inte kan du väl cafefika TVÅ gånger inom loppet av tre dagar”.

Men när jag vaknade i morse så tänkte jag ”att det kan jag visst det!”. Återigen, vad spelar det för roll att jag får i mig extra kalorier? Så länge som jag får äta det jag vill o det är jag som bestämmer så gör det ingenting. Om det nu innebär att jag går upp  två kilon innan jul så gör det inget så länge som jag har ätit sånt jag tycker om.

Gillar att tänka på den här ekvationen:

God mat, trevligt sällskap, skratt, känsla av liv o friskhet, framsteg, utmanat anorexin, är normal, ökad hjärnstimulans, mitt hjärta får fett så det kan bli en stark muskel/undviker att få hjärtstillestånd, chans att skaffa riktigt nära vänner, jag kommer få en snygg häck o bröst o äntligen känna mig som en riktig lady = Om priset att betala för detta är ett par kilon upp till att börja med, ja då betalar jag GÄRNA det. Det är så fjuttigt i jämförelse… Jag får ju så otroligt mycket tillbaka.

So come on. I am ready. Lets Super Size Me!

5 thoughts on “Det går bra nu”

  1. fy 17 vilken bra ekvation!! den kommer jag att lägga på minnet ^^ ska skriva ut den och hänga upp den på min dörr för att bli påmind om det varje dag! tack 🙂 BTW är glad att du börjat blogga igen!! ett otroligt stöd sköt om dig kramar

    1. Hej Martina o tack för dem orden 🙂

      Om du vill kan du ju alltid lägga till en massa andra positiva saker med att bli frisk till listan… det där var bara ett axplock av alla fördelarna, är säker på att du kan komma på ännu fler saker som är viktiga för just dig.

      Stor kram!

  2. Hej!
    Vilken fin och inspirerande blogg du har. Jag har precis startat en egen om min väg från ätstörningar som nu senast visat sig i form av bulimi. Jag ska bli frisk och har verkligen bestämt mig. Livet är helt enkelt värt så mycket mer. Vill bara fråga dig om du lyckats så bra på din väg på egen hand eller om du sökt profisionell hjälp?
    Sköt om dig! KRam

    1. Jag blev sjuk när jag var 16 o fick då professionell hjälp tills jag blev 19. Jag gick då upp i vikt till ett BMI på omkring 18-19. Men även fast att jag hade gått upp i vikt så blev jag aldrig helt frisk i tankarna. Ätstörningarna vägrade lämna mitt huvud o har gjort så under många år. I vissa perioder har jag haft en lite högre vikt o folk har trott att jag mått bra men antingen har jag kaloriräknat fanatiskt, svältit eller kaloritränat. Dvs jag har alltid tänkt extremt mkt på mat även fast jag inte allti dsett utpräglat anorektisk ut.

      Jag blev i somras trött på att aldrig bli helt frisk o det var därför jag körde igång det här projektet. Har testat vården en gång o den passade inte mig så nu känner jag att jag äntligen är motiverad till att lyckas själv på egen hand. Det ger en sån fantastisk kick att göra små steg o utmana sig själv utan att ha blivit pushad till det, jag gör det av fri vilja. Det är skittufft men små bäckar blir på sikt ett hav. Jag längtar efter att bli helt frisk o tror absolut att det går.

      Ta hand om dig! Kramar

Kommentera

