Träning

Fy sjutton vad jag är bra!

17 träningsfria veckor idag! Härligt!

Hinner inte blogga mer just nu, ville bara säga det 🙂

Ska iväg o träffa en kompis som jag inte sett på flera år. Ska bli jättespännande o se om han är sig lik!

Ska fika någonstans på söder i Stockholm och jag är jättepeppad. Trots att jag de senaste dagarna har ökat på mitt kaloriintag så känns det faktiskt jättebra och jag har ingen ångest alls idag. Ser fram emot en låååång fika på något café med mjuka kuddar och tända ljus.

Hörs senare!

11 thoughts on “Fy sjutton vad jag är bra!”

  1. du är GRYYYYM! låter som en mysig fika 🙂 visst är det underbart att kunna göra sånt igen? måste bara fråga: när du skriver träna, menar du pass på gym o så eller ALL motion som typ promenader och cykelturer?

    kram!

    1. När jag skriver träning inkluderar jag hemmagymmet (spinning och löpband), gympass och tvångmässiga promenader. Ett tag hade jag något slags ”Tix” för mig att promenera minst 40 min/dag oavsett väder och vind. Det gör jag inte längre. Samma sak med cykelturer som jag också var ”tvungen” att göra x antal minuter varje dag.

      Men visst promenerar jag till och från tunnelbanan och på stan o sådär men jag har inget tvång att göra det, det är ingen ritual längre. Idag kan jag stanna inomhus flera dagar i rad utan att gå utanför dörren, det är inte längre ett problem för mig o jag blir inte rastlös eller stressad av tanken.

    1. jag vet att kroppen är byggd för rörelse men just nu får jag bara ångest av blotta tanken på gym. Men egentligen är det nog träningsapparaterna som är mest ångestfyllda eftersom det är dem som jag förknippar med ren kaloriträning (vilket blev min drog).

      Den dagen jag går till gym ska det vara för att jag vill dansa funk, afro eller street dance och inte för att bränna kalorier. jag älskar att dansa men jag la av med det när jag kom på att det var enklare (spar tid) att bränna kalorierna på cross trainern eller på löpbandet.

      Gillar även racketsporter och andra mer ”äventyrliga” aktiviteter men det ligger än så länge långt borta. Den som lever får se, jag tar en dag i taget och vill inte tänka för mycket i förväg. Det som sker, det sker. För en gång skull njuter jag av ovissheten och att inte ha planerat mitt liv in i minsta detalj.

  2. jag har precis som du, lagt av med träning (trodde jag), men har kvar mina tvångsmässiga promenader på 40 min varje dag i ur och skur. jag är rätt bra på att lura mig själv, märker jag så här i efterhand när jag tar mig tid att reflektera över mina vanor och beteende.
    för hur sunt eller normalt är det att ge sig ut i regn och vind och promenera bara för att ”det är bra att få lite frisk luft….”. jo, man tackar!
    men det är oerhört svårt att låta bli och möta ångesten som anfaller direkt av att bara vara inne en hel dag. det ska ju vara så bra med regelbundna promenader…
    kram

    1. Hoppas du kan ta till det jag skriver!

      vet så väl hur lätt det är att vara efterklok. Peppa dig själv med en utmaning då o då. Verkligen ladda upp innan och bestämt dig för att du ska fixa det.

      Jag tror på dig Johanna, kämpa på vännen min!

  3. DU ÄR GRYM!! vet du det?! ;D
    fortsätt att kämpa så och gör bara det du känner för=)
    för min del suckar jag bara efter att få träna igen, men istället för att träningen ska knuffa mig nerför yttligare använder jag den som en morot uppåt igen.
    fullkomligt avgudar din blogg!
    kram

    1. Vilket härligt pepp-talk, så härligt att få höra!

      Ja, skit i träningen nu och försök istället komma på andra saker som du kan fylla den tiden med. Har du testat scrapbooking? Sök på ordet och det kommer öppna sig en ny liten rolig värld för dig… även om du inte brukar pyssla är det scrapbooking en riktig höjdare, kan göra fina julklappar nu också 🙂

      Ta hand om dig!

  4. Okej, då vet jag ;D
    Men man behöver ju inte gå till ett GYM
    för att motionera!!
    Du kan ju träna hemma eller gå promenader
    utan att det ska va tvångsmässigt?
    Fast om du känner att det KOMMER BLI tvångsmässigt fortf. så är det nog smart att du avstår!

    Lycka till,
    du e bra!*

    1. Det är där problemet ligger. Jag fastnar alltför lätt i rutiner.

      Om jag promenerar en runda en dag bara för att det är skönt får jag för mig att jag måste göra samma sak dagen efter o dagen efter det, osv… min personlighet är tyvärr sån att det blir ett tvång… därför avstår jag tills vidare.

Kommentera

