Mat

Första advent

 

Nu blir det julmust, Annas mandelpepparkakor samt lussekatt här. Är det första advent så är det!

Och nej, jag har inte bakat själv. Tycker visserligen jättemycket om att baka men i år har jag inte haft tid. Årets första lussekatt är istället från Pressbyrån (SÅÅÅÅ storstad!) och jag är mycket skeptisk till om jag kommer tycka om den eller inte. Minns att jag ett år testade Hemköps lussekatter och det var bland det vidrigaste jag har smakat. Smakade inte saffran för fem öre.  Fick sen höra att man endast har i gurkmeja i bullarna vilket är såååå fuskigt att man sen får döpa produkten till saffransbulle.

Har i alla fall några saffransgifflar från Pågens liggandes i frysen, dem är alltid lika goda. Får väl bli min nödlösning ifall Pressbyrån inte håller måttet.

Glad advent på er! Jag hoppas ni vågar och kan njuta av lite gott julfika idag. Kom ihåg att fika är friskt och normalt och något som ”kryddar” livet och sätter glädje på den förväntan som vi har inför julen. Det är en del i julförberedelserna att få fika lite då och då och inget som ska ge ångest.

Stora kramar!

Kommentera

