Mat

Nytt livsmedel: Lax

Det blev kvällens middag… Stekt laxmed solrosfrön, spenat och potatis.

Har börjat äta allt mer och mer  lax. Vissa kanske rynkar på näsan åt det här och tycker det är konstigt att jag har ratat lax så länge eftersom att det ju står i så gott som alla tidningar att det ska vara så väldans nyttigt o bra…

Jo, det är nyttigt men för min del har det varit på tok för fett och fullproppat med kalorier för att det skulle godkännas i min kosthållning. Känns skönt att något så gott får ätas närsomhelst nu…. på mackan med avokado, med fetaost, i sallad, med pasta, direkt ur kylen, mmm, bara så gott!

Nu måste jag sova…ny dag imorgon!

God natt på er!

4 thoughts on “Nytt livsmedel: Lax”

    1. Ja, visst är det. Förr var det på sin höjd att jag kunde äta lax om det ingick i en sushimeny, annars totalvägrade jag. Hur kan man bli så dum att man väljer bort något som är så gott och samtidigt så nyttigt? Verkligen knasigt, tur att man kan ändra sig iaf 🙂

  1. Åh, din blogg är så full av klokheter och jag kan inte sluta läsa! Det har blivit min favorit när jag kommer hem efter sena kvällspass att ta min kvällsmacka, riktigt varmt te och läsa din blogg. Jäklar vilken kämpe, vilken inspiratör! Du kommer fixa detta, min Vän. Och jag hoppas jag får följa dig. Förresten är lax skitgott. I alla former, men kanske allra, allra bäst som varmrökt med ärtor och god romsås? Eller varför inte gravad med pepparrot? Mmm! Mer mat till de smala!

    1. Ja, varmrökt lax är också ursmaskigt. Mina föräldrar brukar servera romsås till som jag aldrig ”vågat” smaka visserligen…kanske dags snart?

      Dina ord får mig att hoppa jämfota av lycka. Så roligt när ni beskriver så detaljrikt hur jag påverkar er vardag… blir jättestolt och glad!

      Hoppas få fortsätta att vara din vän och en god inspiratör. Och om det finns saker som ni alla vill att jag skriver mer om skicka ett mail eller lämna en kommentar så fixar vi det!

      Kramar

Kommentera

