Självhjälp, Träning

Träningsnarkoman?

… inte jag i alla fall!!! Vet ni hur många veckor det är idag som jag har varit helt träningsfri nu? Har ni koll på mig?

*trumvirvel*

Totalt 15 veckor!!!

Med andra ord 105 dagar (totalt 2 520 timmar!) i sträck som jag har undvikit motion i alla dess former. Jag går ej på gym, gör inga tvångsmässiga promenader, har kastat ut både löpbandet och spinningcykeln.

DET HÄR ÄR STORT!

Och vet ni vad det allra bästa är? Jag har ingen längtan överhuvudtaget att vända tillbaka och börja med allt det där igen. Liksom why should I? Jag har sparat in säkert över 300 timmar på att skippa träningen o slippa släpa runt på träningskläder och väskor och tvingas duscha stup i kvarten. Det är underbart!

Fan jag är ju smart på riktigt! Äntligen börjar jag känna igen mitt riktiga o sanna jag. Älskar den här känslan, I am hooked!

4 thoughts on “Träningsnarkoman?”

    1. Ja, jag är inne i ett härligt ”flow” just nu. Känns superskönt! Får passa på att ta så många steg framåt som möjligt nu när jag kan, vet ju aldrig hur länge detta sinnestillstånd varar tyvärr! Men jag gör mitt bästa.

    1. Exakt, när man tränar som värst tänker man ju dessutom inte på så mkt annat än på sig själv… jag skulle vilja påstå att jag är mindre egoistiskt nu och om detta stämmer så är det något som jag värderar mycket högt. Det betyder mkt för mig att kunna ge energi och kärlek till andra människor. Jag är i grunden oerhört social och äntligen orkar jag ge tillbaka till de människor som jag älskar och inte bara ta.

Kommentera

