media

Vackra kvinnor

Åh, jag har så svårt att släppa allt jäkla tjat om hur en kvinnokropp ska se ut. Men personligen är det ändå inget som jag tar till mig. Jag tillhör kategorin size zero som skäms över att vara just size zero. Kategorin som är mycket väl medvetna om hur klena och bräckliga våra små kroppar är och döljer dem helst under tunga lager med tjocka koftor och stickade tröjor.

Jag förstår inte hur man så totalt kan sakna självinsikt att man tycker följande är snyggt? Vad ÄR det som är snyggt?! Berätta för jag förstår faktiskt inte, hur mycket jag än anstränger mig!

Usch!

Jämför istället med dessa snyggingar! Åh, när jag ser dessa starka o vackra kvinnor får jag så oerhört mycket kraft och energi till att fortsätta kämpa mig upp i vikt o bort från hjärnspökena. Hm, kanske borde jag skriva ut bilderna och sätta upp dem på kylskåpet för att påminna mig om att ”Mat=Beauty och High IQ”

claudia

Fantastisk som alltid

Robyn

Madde

1 thought on “Vackra kvinnor”

  1. Jag är glad att jag också kan säga att jag faktiskt inte förstår vad som är snyggt med size zero-idealet.

    Jag bör dock tillägga att det inte alltid har varit såhär. Har alltid haft ett mer eller mindre stört förhållande till mat, vilket de senaste sex åren resulterade i allvarlig bulimi. Jag har läst din blogg från senaste inlägget och bakåt, och insett att du och jag tänker och har tänkt i stort sett likadant. Skillnaden är att jag aldrig lyckades svälta mig. Jag har alltid legat inom spannet för normalvikt, även om jag har pendlat 10 kg upp och ner i vikt. Just nu ligger jag (återigen) på den övre BMI-gränsen. And you know what, det skiter jag faktiskt i! Livet är enklare, roligare och framför allt mycket rikare när man börjar äta som ”alla andra” och inte vara den som ständigt krånglar med maten och träningen.

    Tack för en fantastiskt bra blogg! Du hjälper mig att fokusera på det som är normalt och bra i livet. Jag önskar dig allt gott och är övertygad om att du kommer att få det så också.

Kommentera

