Ätstörningscoach

Mailbombad!

chocolate-hearts-gold

Hej vänner!

Gud, vilka söta mail ni skickar och ni blir bara fler och fler! Jag rodnar av allt beröm jag får och tänker ”förtjänar verkligen lilla jag det här..? Jag bloggar ju ”bara”…!?!?!”

Hur som helst ska ni veta att jag blir så otroligt glad och rörd av att så många verkligen öppnar upp sig och gärna delar med sig av egna upplevelser och erfarenheter. Stort tack för det, jag uppskattar det supermycket och det är alltid lika spännande att komma hem o kolla inboxen för att läsa dagens mailskörd.

Ni gör bloggen och utan er hade jag aldrig fortsatt att blogga. Genom att ni kan kommunicera både med mig och med andra blir bloggen levande och interaktiv. Äntligen finns det ett forum och samlingsplats för även den här typen av ätstörningar och för oss som på allvar faktiskt vill bli friska – vi som har fått nog!

Jag vill att ni ska bli peppade av att läsa bloggen, det finns så många andra bloggar om anorexi som ger helt motsatt effekt. Man blir deppig av att läsa dem och det blir lätt att man tänker att det är omöjligt att bli frisk eftersom bloggerskan bakom bloggen tycks ha det så himla tufft. Därför undviker jag själv alltför svarta och destruktiva bloggar om ätstörningar, jag vet redan vilket helvete det innebär och jag behöver inte göda anorexin mer genom att läsa om dem.

Jag behöver pepp, motivation och framtidstro! Tack för att så många av er vill vara med på den här resan och då o då ”testa” att utmana anorexin. Kom ihåg, ni kan alltid ta ett steg tillbaka igen om det visar sig att det friska livet är jobbigt o ni hellre föredrar anorexiland. Det är upp till er, men ge det friska livet en chans åtminstone. Man kan alltid vända om, kom ihåg det. Men vänd inte om för tidigt, hörrni!

Kramar i massor!

5 thoughts on “Mailbombad!”

  1. håller verkligen med om att det finns för många dystra bloggar om anorexin, det va inte förrän ja kom in på din blogg som man verkligen blir peppad av att verkligen vilja bli frisk!! tack för det man behöver verkligen stöd och pepp nu när man väl börjar ta tag i skiten! å det finns här! tusen tack ❤ kramar

  2. tack vare dig & din blogg ligger jag här efter en lång kväll av festande och äter goodis ! känns helt sjukt..men det jag menar är att du verkligen hjälper till, du ger mig motivation och styrka<3

  3. måste bara säga att det här är verkligen en av de absolut bästa bloggar jag läst! det finns en mening i allt du skriver, och vet och kan verkligen berätta hur om sjukdomen så att alla de som även inte har den förstår ju jävligt det är.
    du verka va en fantastiskt person, och jag ser verkligen upp till dig! sluta aldrig blogga och lycka till med kämpandet!
    tack för allt!
    kram

    1. Oj, vilket beröm. Tack ska du ha, jag rodnar!

      Kul att du gillar bloggen så mkt, den är ett stöd även för mig i min vardag. Märker att jag mår bättre när jag inte stänger allt inom mig. Behöver verkligen ett forum där mina tankar får sväva helt fritt och ni läsare kan fånga upp vad ni vill. Det är underbart att skriva så jag kommer nog aldrig sluta blogga igen, kanske blir det lite pauser ibland för att jag har mkt att göra men aldrig så länge som sist… då hade jag ju uppehåll i över en månad… det kommer inte hända igen!

      Tack igen o stor kram!

Kommentera

