Mat

Cafémackor med surdegsbröd?

surdegsmacka

Som ni kanske förstår är det mycket man missar när man mest bara käkar soppa o sallad. Man skärmar av sig och när man går in i mataffären har man på förhand redan gjort upp sin lilla shoppingrunda: tomater-gurka-morot-kålrot-vitkål-purjolök, tomatkross-champinjoner, soyamjölk-miniyoghurt, etc. Rätt trist, eller hur?

Det första som jag upptäckte efter att ha slutat att svälta är framförallt surdegsbröd. Herre gud, så gott! Hur har jag kunnat missa det här i så många år?! Det är ju sviiiiiiingott! Och med nötter i brödet så svävar man snart som på moln. Riktigt gott!

Någon som har koll på caféer och restauranger i STHLM som serverar härliga lunchmackor bakade på surdeg eller en god bit surdegsbröd till maten?

2 thoughts on “Cafémackor med surdegsbröd?”

  1. WOW! Hamnade på din sida av en slump och jag måste bara säga att fy fasiken vilken toppentjej du verkar vara. Du kommer att klara det här, det vet jag. Dessutom har du vunnit en ny läsare. Jag själv har varit i liknande situation som du är. För ca 1 år sedan gick jag ner nästan 10 kg i vikt och började träna sjukligt mycket, förbjöd mig själv att äta det ena och det andra, åt mindre portioner osv. Just nu håller jag på att hitta en balans vad det gäller kost, träning och vila. Ibland går det bra och ibland mindre bra. Vill bara att du ska veta att din blogg hjälper mig i min kamp också, även om den inte är lika tuff som din. Det här klarar vi!

    1. Tack Fanny, kommentarer som dina ger mig så otroligt mkt energi och lust att fortsätta blogga och dela med mig om hur det går! Det är så många överviktiga som samlas för att gå ner i vikt, vore ballt om vi var ett gäng som vänder på steken och gör tvärtom – dvs Lets Supersize Us! Istället för att minska i vikt så går vi upp i vikt. Den här hetsen kring mat och träning har gått för långt, genom bloggen hoppas jag att fler förstår hur en till synes frisk och hälsosam person samtidigt kan vara extremt sjukt.

      Kämpa på! Många kramar

Kommentera

