Träning

Firar ju tre veckor!!

 Men hallå, glömde ju helt bort att skriva innan idag (nu natt, som vanligt, varför blir det alltid så?!).

Men ni glömde väl inte, va? Jag firar ju tre veckor som HELT träningsfri idag (eller igår, hur man nu ska se på det)… Åhhhh, jag blir alldeles upprymd när jag tänker på det. Fattar ni?! Jag har inte simmat, cyklat, sprungit, crosstrainat eller gjort något annat i syfte att bränna kalorier på tre veckor. Tiden har faktiskt gått fort o egentligen borde jag passa på att lova här o nu att aldrig mer falla tillbaka. Men jag vågar helt enkelt inte lova något ännu. Det måste fortfarande få förbli bara en ”testperiod” för att se hur långt jag pallar innan jag börjar tycka illa om min kropp. En testperiod känns bra att se detta som, då är det inte så definitivt (även om jag såklart hoppas att det är det). Det ger lite utrymme för anorexin att hålla sig lugn ett tag när hon vet att jag kanske återvänder till henne igen när jag börjar lägga på mig (ska dock göra allt för att inte falla tillbaka till henne denna gången!!!)

Varför tänker jag egentligen ”..innan jag börjar tycka illa om min kropp”? Som om det är självklart att jag måste göra det. Nej, fy fan, blir så jävla förbannad på mig själv. Ska ju inte tänka så, det måste inte alls bli på det viset. Jag SKA trivas med en vanlig kvinnlig fin kropp som vilken 23-åring som helst! Ska ge mig fan på det. Och just nu går det skitbra så jag tänker fortsätta njuta av att kunna vakna upp varje dag o inte behöva hoppa i träningskläderna direkt eller bli sur o irriterad om jag skulle ha försovit mig o missat ett spinningpass.

Istället njuter jag av att vila ut o jag njuter av tanken på att mitt hjärta får chans att återhämta sig. Kanske orkar det ticka några år längre nu? Kanske behöver jag inte dö ung längre, kanske har jag en framtid som pensionär att se fram emot? Hoppas verkligen det. Vill inte bli 50 år o få höra att mitt hjärta är dåligt pga den enorma träningsmängd jag åstadkom som ung. Vore ju fruktansvärt! Usch, får sån jäääävla ångest att tänka på att jag kanske inte kommer bli gammal pga dåliga organ såsom hjärta, lever, njurar, etc.

Fortfarande e jag rädd att mitt hjärta ska stanna, har fortfarande väldigt låg vikt o vet att ett lågt BMI är väldigt farligt o ansträngande för hjärtat. Tänker på Michael Jackson, tänk om hans hjärtsvikt/hjärtattack inte enbart var pga alla droger?

Michael var ju så mager…. så tunn…. o han tränade ju så intensivt inför sina konserter i London. Det som anorektiker ofta riskerar att dö av är hjärtsvikt. Tänk om…?

Kommentera

