Mat, Träning

Sötsug

brownie

 

Dålig uppdatering – jag vet… ledsen för det. Har inte hunnit med att blogga så mycket som jag har velat. Varit så mycket annat  i huvudet.

 

 

Gjorde nyss kvällsfika (käkar det varje kväll) bestående av nötter, torkade frukt och en god brownie.  Förr åt jag enbart frukt och/eller smoothies. Det kunde bli mååånga kalorier som kom från frukt, men jag såg det inte så. De kalorierna räknades liksom inte eftersom frukt anses ”nyttigt”.

Nu tänker jag dock annorlunda och kan njuta av en brownie ihop med nötter utan att räkna kalorier. Jag ska ju ändå gå upp så varför inte ”enjoy the ride” o försöka njuta så mycket som möjligt? Det är verkligen heeelt underbart att kunna äta gott utan att få dåligt samvete eller ångest. Fattar fortfarande inte att det är sant. Väntar bara på att snart ska vakna o inse att jag bara drömt allting. Men nej usch, så får jag inte tänka. För det får inte ske!

Men vet ni vad som annars är bra med med att kunna äta lite sött o godsaker varje dag? I alla fall så är det så för mig. Att när jag numera äter sötsaker så slipper jag de här ”passa på-känslorna” som säger att jag har ”förstört” allt o nu lika gärna kan goffa i mig hur mycket som helst. Typ fortsätter äta fastän jag egentligen är mätt men eftersom jag vet att jag inte kommer tillåta mig själv socker på flera veckor framöver efter det här som straff så är det bäst att passa på när min rena o ortorektiska dag ändå redan har gått åt helvete.

Trodde inte längre jag kunde äta en normal portion o bli nöjd. Det är magiskt att se hur kroppen fungerar, det går ju visst det!!! Och jag vet att jag får lov att äta precis vad jag vill imorgon också, och i övermorgon och morgonen därefter åsså vidare. Att jag inte kompensationsäter utan kan ta den där burken med Ben & Jerrys som står i frysen om jag blir sugen. 

Tack för att träningsdjävulen är död. Vågar inte tänka på hur det här skulle ha kunnat sluta annars..? Fy!

Kommentera

