Ätstörningscoach

Välkommen!

Den här bloggen kommer strax fyllas på med mer info om vem jag är och varför jag egentligen bloggar.  Tanken är att bloggen ska fungera som ett stöd när jag nu har bestämt mig för att en gång för alla säga adjö till mina ätstörningar. Jag är trött på att bara bli “halvfrisk”, det vill säga maten har fått fortsätta att styra mitt liv även om jag förnekat det.

Men efter snart 8 år med ätstörningar, kaloriträning och ett liv isolerat från verkligheten har jag nått botten. Jag har tidigare fått professionell hjälp och pendlat upp och ner i vikt. Sorgligt nog uppnådde jag en helt okej vikt i julas, sorligt för jag fick återigen panik och den här gången föll jag tillbaka hårdare än någonsin. Jag som trodde jag var på god väg att bli frisk, snarare har mina tankar blivit allt sjukare med tiden och ännu mer kontrollerande än de var när jag fick diagonosen Anorexia Nervosa och gick under behandling. Det som har hänt, inser jag, är att ätstörningarna har bytt skepnader. Svält har bytts ut mot, kalorifixering och träningshets. Om man måste träna för att kunna äta är det fel och jag vill inte ha det så längre.

Jag skriver det här för detta är min sista chans. Det låter så kliché men jag bara vet att det är så. Jag klarar inte av behandling, det funkar inte på mig. Om jag ska bli frisk måste jag göra det själv. Det är min vilja av järn som driver mig i allt jag gör vilket  ofta är mycket positivt och något som jag är oerhört tacksam för. Men det är också den som kommer att ta livet av mig – OM jag inte gör något nu. Och jag vet vad jag vill, jag vill LEVA. Jag vill inte längre vara hänvisad till en åskarplats och se på när livet rusar förbi. För det är inget liv, även om jag har låtsats som att det är det. Men det har varit mitt sätt att hantera livet och kanske har jag behövt att ha det så. Jag vet inte. Men oavsett så är det slut på detta nu.

Jag ska göra ALLT jag kan för att bli HELT FRISK.

Mitt psyke har förvandlat mig till det skelett jag är nu, samma mentalitet ska jag nu använda till att bli en frisk och pigg tjej igen. Jag vet vem jag egentligen är, den tjejen finns fortfarande kvar och hon skiter fullständigt i hur många kalorier det finns i en tomat!

Nej, nu kör vi!!!  Och ni hänger väl också med?!

1 thought on “Välkommen!”

Kommentera

